Torsebro Resor

Direktlänk till inlägg 1 november 2014

Det händer inte mig

Av Dennis Nilsson - 1 november 2014 12:44

Oftast när något händer så tänker man det händer inte mig. Men idag hände det!
Efter frukosten på Royal Viking tog jag en promenad till Sheraton för att lämna mitt bagage. Jag pratar om en gångsträcka på 3-4 minuter. På vägen mötte jag en yngre kille som ville sälja knark, men sånt vill jag inte befatta mig med! Jag tyckte nog att han gick väldigt nära mig. Jag tog ett steg åt sidan, men såg att han hade en likadan plånbok som jag. Känner i fickan och uppfattar att min plånbok är borta. Jag reagerar reflexmässigt och knuffar in honom i väggen och lägger krokben, så att han trillar. Han ger utan protester tillbaka plånboken. En väktare ser allt som händer. Jag vet inte om tjuven ser väktaren eller om det är för att han ligger på marken som han ger mig tillbaka kontanterna. Allt gick så snabbt. Killen och hans kompis sprang från platsen. Jag pratade med en annan väktare lite senare och han sa att tjuvens kompis nog var drogad, eftersom han stod helt handfallen.
Väl inne på Sheraton möttes jag av en man som tog hand om mitt bagage. Han frågade om allt var bra med mig. Jag måste erkänna att jag var väldigt skakig just då, men jag möttes av en helt underbar personal på Sheraton. Rummet var klart klockan 9 på förmiddagen och jag fick förmiddagskaffe, helt underbart!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dennis Nilsson - 23 november 2014 15:07

Eftersom tågen var inställda mellan Skånes mellanorter, så valde vi att åka buss. Vi kom till Sveriges tredje största stad vid halv tolv på dagen och frågade på Elite Hotel Plaza om vi kunde få tillgång till rummet redan då. Vi ville starta shoppinge...

Av Dennis Nilsson - 18 november 2014 13:38


 

Av Dennis Nilsson - 9 november 2014 13:34

8/11 På vägen mot Lübeck stannade vi i Burg auf Fehmarn för att handla lite smått och gott inför julens firande. 9 mil söder om Burg ligger Lübeck, en underbar stad med mycket kultur. Vart man än går ser man alltid någon grupp turister som har en gu...

Av Dennis Nilsson - 8 november 2014 05:11

Klockan 03:00 ringde det i hela huvudet! Nä just det, det var bara väckarklockan.. Helt otroligt vilken dum tid att vakna på. Jag ville stiga upp, men det ville inte min trötta kropp. Efter att en dusch blev jag lite piggare. Givetvis var två kop...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards